הכנסת חוגגת 74: שלל אירועים ברחבי המשכן

    אבי רבינא No Comments on הכנסת חוגגת 74: שלל אירועים ברחבי המשכן

    ט"ו בשבט הגיע: הבוקר (שני) תחגוג הכנסת את יום הולדתה ה-74. במהלך החגיגות יגדשו את המשכן משעות הבוקר אלפי תלמידים, חיילים, שוטרים, אזרחים ותיקים וחניכי תנועות הנוער. הם יבקרו במתחמי חוויה שימוקמו ברחבי הכנסת, יקבלו הצצה לעבודה שמאחורי הקלעים במשכן ויחזו בעבודתם של כלבי יחידת הכלבנים של משמר הכנסת

    צילום: Hadas Parush/Flash90
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הכנסת חוגגת 74 שנים לקיומה: את אירועי החגיגות יפתח יו"ר הכנסת, חה"כ אמיר אוחנה, בטקס נטיעות בגן הארכיאולוגי הצמוד לרחבת הכנסת. אירוע מרגש נוסף אותו יוביל יתקיים בירכתי מליאת הכנסת במתחם "הפרסה" בו יארח היו"ר את כיתות ילדיו, אלה ודוד ויקריא להם את ספר הילדים המרגש "מעשה בתפוח ירוק". את הספר חיבר הסופר אמיר מויאל ששילב בתוך ספר הילדים האהוב משחקי מילים, הומור ומחשבה.

    מרבית ועדות הכנסת ישנו את פניהן ביום זה ויהפכו למתחמי הפעלה ססגוניים עבור הבאים בשערי המשכן.

    היוזמה שתעמוד במרכז פעילויות חברי הכנסת תישא את הכותרת ח״כים מדברים על – ותכיל סדרת מפגשי שיח של חברי כנסת משני צדי המתרס הפוליטי כדוגמת פאנל בנושא "שיתופי פעולה וחברויות מאחורי הקלעים" בהשתתפות חברי הכנסת משה טור-פז ומשה סלומון; פאנל בנושא ביטחון וצבא בהשתתפות חברי הכנסת רם בן ברק ושרון ניר.

    במקביל הפיקו אגף הטקסים וצוות התוכן של מרכז המבקרים סדרת מפגשי "הכר את הח"כ" ובהם בין היתר יחשוף ח"כ עופר כסיף את אהבתו לרוק כבד, ח"כ בני גנץ יפגוש קבוצות חיילים לשיח על מצוינות בצה"ל, ח"כ עמית הלוי ידבר עם קבוצת הורים שכולים על ציונות 2.0 ושרת המודיעין גילה גמליאל תפגוש ניצולי שואה לשיח על קידום זכויות הגיל השלישי.

    כבר משעות הבוקר המוקדמות הכנסת כולה תתעטף בתוצרת חקלאית ולרוחבה של הכנסת יוצבו דוכנים שופעי פירות הדר ושלל תנובת הארץ וכל אלה בשיתוף פעולה משרד החקלאות ופיתוח הכפר.

    לאורך היום יוזמנו המבקרים להשתתף במשחקי חדר בריחה פרלמנטריים מלווים ברמזים מעולמות המושגים של הכנסת, אולימפיאדת הכנסת, תחרויות נאומים, ישיבות מבוימות של ועדות הכנסת בגילומם של שחקנים ואפילו יוכלו להצטלם בעמדות.

    בצהריים תתקיים תפילת מנחה חגיגית במיוחד בבית הכנסת במשכן במעמד הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו, יו"ר הכנסת אמיר אוחנה, מנכ"ל הכנסת משה (צ'יקו) אדרי, חברי כנסת ואורחי הבית. בשעה 16:00 תקיים הכנסת את ישיבת המליאה המסורתית במעמד נשיא המדינה ונשיאת ביהמ"ש העליון, ובה יישאו דברים יו"ר הכנסת, ראש הממשלה וראש האופוזיציה.

    יושב-ראש הכנסת אמיר אוחנה: "כשמסתכלים לאחור על 74 שנותיה של הכנסת, אפשר להתגאות על האתגרים הרבים אותם צלחה ובהישגים אשר הביאה לריבון, הלוא הוא העם היושב בציון. הרשות המחוקקת שיחקה תפקיד משמעותי בצמתי הכרעה בתולדות של המדינה, כיאה למעוז הדמוקרטיה שהיא והמקום בו מתקבלות הכרעות על כללי המשחק. ביום חגה של הכנסת, אני מתחייב לחזק את מעמדה ביחס לרשויות האחרות. בהזדמנות זו אני מבקש להודות לכל עובדות ועובדי האגפים השונים בכנסת שעמלו רבות והשקיעו את מרצם, יצירתיותם וזמנם על מנת להוציא לפועל את החגיגה הדמוקרטית הטובה ביותר שניתן להפיק עבור המבקרות והמבקרים ביום חגה של הכנסת״.



    0 תגובות